Wednesday, July 22, 2009

Lan, kau silap......

Untuk Pengetahuan Sdr Azlan Zainal..


mengulas daripada tulisan "UMNO itu Resist"

salam, UMNO adalah Parti Malayu. Setakat ini, tidak ada bukti kukuh bagaimanakah yang dikatakan UMNO itu resict. Untuk pengetahuan, dalam parti, UMNO adalah untuk Melayu. Tetapi, dalam pentadbiran negara. UMNO memang berkongsi dengan kaum lain. Kalau kita lihat disini, pembantu PM juga adalah seorang yang berbangsa Cina. Adakah itu dinamakan Resist! DAP, pula adalah salah satu Parti Politik yang SANGAT RESIST. Memberikan hak kepada rakan-rakan sejawat yang hanya berbangsa cina. Tidak ada lagi satu parti yang rasist selain DAP. Memberi hak yang lebih kepada kaum cina terutamanya. Mengamalkan ajaran komunisme PAS, dulunya memang marah UMNO ada hubungan dengan MCA & MIC. Mereka mengatakan bahawa tidak boleh bekerjasama dengan kaum lain. Tetapi, sekarang ini kita lihat Tuan Guru Nik Aziz memang betul-betul suka dengan Lim Kit Siang yang dia sendiri tahu bahawa perjuangan DAP adalah terhadap kaum dia. PAS tidak tetap pendirian tetapi PAS selalu dipermainkan terutamanya oleh DAP dan PKR.
Resist UMNO adalah resist untuk perjuangan nasib anak bangsa, perjuangkan nasib anak melayu. Tidak ada kaum lain yang betul-betul bersemangat di Malaysia ini yang akan membela nasib Melayu. Melainkan Melayu itu sendiri. Dari dulu UMNO perjuangkan Melayu dan tidak lupa dengan kaum lain. Selama bawah pemerintahan UMNO, tiada masalah untuk orang Melayu. Tetapi, yang menyedihkannya... orang Melayu itu sendiri yang tidak mengambil manfaat atas apa yang diberikan.
Minta tolong cari fakta yang sesuai sebelum berhujah

2 comments:

Azlan Zainal July 26, 2009 at 3:48 AM  

Salam sahabat, insya Allah mungkin tahap pemikiran kita tidak sama, banyak hujah jika ingin diketahui, silap hari kau pun akan faham tentang UMNO yang kau kagumi._azlan Zainal

pria malaya July 26, 2009 at 9:45 PM  

jawapan saya ada pada ruangan komen artikel 'umno itu rasis'..thanks..

- PRIA MALAYA

  © Blogger templates 'Neuronic' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP