Thursday, July 2, 2009

DAP Mahukan Kuasa Sebenarnya


Bismillahhirrahimanirrahim


DAP telah kelaur daripada negeri Kedah menandakan mereka sebenarnya mahukan kuasa. Kuasa untuk mencontrolkan Kedah dan menjatuhkan Melayu di Kedah. Tindakan DAP mencerminkan bahawa betapa tamaknya kuasa yang diperlukan oleh DAP untuk berjuang.

Ini juga mengambarkan bahawa sebenarnya tiadaka kesepakatan Langsung, Pakatan Rakyat di setiap pelusuk negeri yang diperintahnya. Mereka saling merebut kuasa diatas segalanya. Kuasa terletak ditangan semua.

Jika mereka tidak dapat kuasa, mereka akan cuba mempengaruhi orang yang berkuasa untuk mendapatkan apa yang mereka hajati. Seperti mana yang dibuat kepada Dato' Sri Ir Nizar semasa beliau memerintah kerajaan negeri perak. Mereka sering mendesak Nizar untuk melakukan apa yang disuruh termasuk mewartakan tanah 99 tahun di Kampung Baru Perak.

Inilah DAP, satu Parti yang bersifat penuh dengan perkauman. mementingkan diri sendiri. Melayu kene sedar bahawa. Tidak perlu ada kesepakatan dengan DAP ini. Sebab mereka menggunakan apa sahaja saluran yang ada untuk kepentingan diri mereka. Dan sanggup melihat orang yang menolong mereka jatuh dan mereka sendiri akan menajutuhkan orang yang dibantunya sendiri.

Mana-mana parti yang ada kesepakatan dengan DAP ini perlu ditolak. Bermakna, kerajaan Pakatan Rakyat perlu ditolak. Kerana mereka bekerjasama dengan DAP. Jika kita lihat, apakah manfaat dengan orang Melayu apabila DAP berkuasa. Ada manfaatnya atau tidak? Mana lebih banyak? Manfaat untuk kaum mereka ataupun manfaat untuk bangsa kita.

Kita perlu adil dan seimbang untuk memerintah, tetapi keadilan yang dibawa oleh DAP adalah sebenarnya keadilan yang lebih memihak kepada mereka. Tetapi kalau kita tengok BN sendiri mereka telah menggunakan sepenuhnya keadilan untuk bangsa melayu dan semua kaum di Malaysia. Ini adalah fakta sejarah yang benar yang perlu diketahui umum


1 comments:

Mohd Afdzal Mokhtar July 3, 2009 at 1:02 PM  

salam bro...dorg ni mmg gile kuase,dorg kalau bole nk kongker malaysia ni..nk hapus kan org2 dan hak2 org melayu kt malaysia ni...DAP MMG BAHLOL!!!!!

  © Blogger templates 'Neuronic' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP