Thursday, April 22, 2010

MAHFUZ SI BADUT YANG TAK LULUS SRP NI MEMANG BEBAL NAK MAMPOS

-kredit kepada http://networkedblogs.com/3beQy


Dato HAJI Mahfuz Omar, Naib Presiden merangkap 'Badut Cacat' PAS telah pun mengeluarkan cadangan yang sangat PANDAI dan BIJAKSANA. Katanya, suruhanjaya perlu dibentuk untuk menyiasat perihal pembelian dua buah kapal selam dari Perancis. Dan kerana itu, Perdana Menteri, Najib Abdul Razak perlu mengambil cuti agar siasatan nanti tidak akan terganggu. (Malaysia Kini)

Apa punya dol ler si Mahfuz nih! Punyalah cerdik! Kunun-kununnya dengan bercuti, Najib Abdul Razak tak boleh ler gunakan kuasanya untuk mengganggu penyiasatan tu nanti, kut? Awat, kalau Najib Abdul Razak bercuti, kuasa dia sebagai Perdana Menteri bercuti jugak ka?
Pasai apa hang tak suruh Najib Abdul Razak letak jawatan sebagai Perdana Menteri saja dan jawatannya dipangku oleh Muhyiddin Yassin. Atau kalau nak paling adil, letak jawatan dan serah kat Anwar Ibrahim.

Hari tu hang menyalak ke Kelantan, konon-kononnya hang pembela keadilan la... sekali kena jerkah ngan Mursyidul Am hang, terkesot pi. Hang tak suruh pun tubuhkan suruhanjaya untuk menyiasat pembelokan dan pembalakan haram di Kelantan?
Hang tak berani suruh pun Menteri Besar Kelantan bercuti dulu untuk memudahkan siasatan. Bahkan bila Ariffahmi letak jawatan sebagai CEO untuk dinaikkan jawatan sebagai COO, hang diam la jugak!

Mahfuz dan badut, memang sinonim. Sekali dengar cakapnya macam orang pandai. Tapi bila dua kali dengar, Mahfuz dan Samsul Iskandar Mohd Akin, macam duduk sekapal. Cakap melangit tak pandang bumi langsung.

Hanya kerana SUARAM yang ditaja oleh parti pembangkang Malaysia meminta tiga orang peguam hak asasi di Perancis sana nuh tengah duk buat siasatan, yang Mahfuz melompat deras sangat pasai apa? Biarkanlah depa buat siasatan.
Biarkanlah keputusan apa pun yang nak dikeluarkan oleh mahkamah di Perancis. Awat, ingat mahkamah Perancis macam mahkamah Malaysia ka yang boleh tunda-tunda sampai dekat 30 kali untuk satu-satu kes?

Jenis mahkamah yang tunda-tunda sampai 30 kali ni, cuma ada di Malaysia saja. Manusia yang jenis tunda-tunda kesnya hanya Anwar Ibrahim seorang sahaja. Satu-satunya di dunia ini! Macam manalah gamaknya Najib Abdul Razak boleh mencampuri urusan mahkamah di Perancis sana nuh kalau dia tidak bercuti?
Takkan Najib Abdul Razak minta tolong daripada Presiden Perancis pulak kut macam Anwar Ibrahim cuba minta tolong George W. Bush suatu ketika dulu, masa HARAMJADAH tu masih lagi Presiden Amerika Syarikat.

Hai ler Mahfuz... patutlah abang hang sendiri pun tepuk dahi bila ditanya pasai hang!

0 comments:

  © Blogger templates 'Neuronic' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP