Monday, August 17, 2009

Sokongan terhadap DAP tak berbelah bagi

Setelah sekian lama aku tidak menulis disini, mungkin disebabkan aku mengalami symtoms kajian sains yang banyak!! Maaf kawan-kawan. Tapi, aku selalu melihat apa yang berlaku di tanah air ini.


Dari satu peristiwa, ke peristiwa yang lain aku kaji.

Pertama masalah DAP di selangor. Aku "sokong" betul tindakan Ronnie Liu nie untuk membenarkan arak dijual di kawasan majoriti Melayu di Shah Alam. Sebab aku tahu, arak itu boleh memusnahkan diri bangsa aku. Arak itu tidak haram disisi Ronnie. Itulah sebabnya dia meminta pegawai MBSA memulangkan balik barang-barang yang telah di rampas. PKR pun sentiasa meyokong tindakan Ronnie Liu nie... Melayu di PKR cakap x pe... mungkin sebab mereka suka kepada arak. huh... penduduk negeri Selangor harus lihat perkara ini dengan sensitif. aku tak tahu la, mana perginya sensitivity bangsa Melayu sekarang. Isu arak ini, mcm boleh dipermainka oleh DAP

yang kedua aku kelakar betul dengan tindakan yang ditunjukkan oleh pembantu Ronnie Liu apabila diminta memberi keterangan kepada SPRM. Kelakar. Pepatah melayu ada mengatakan, Berani kerana Benar, takut kerana Salah. Aku tahu, tindakan dia itu sebenarnya untuk mendapatkan publisiti, sebab nnt die telah membuat sesuatu perkara yang luar biasa. So, nnt cara die akan mendapat perhatian orang ramai. Apalah, salahnya kalau kita pergi sana dan buat statement. Dah habis buat statement balik la... kalau tak salah buat ape nak NANGIS.

Isu, isu negeri Selangor memang betul-betul membuka mata seluruh negara untuk mengenalpasti apakah keberukan yang lebih teruk dilontarkan jikalau parti pakatan rakyat memerintah negara. jika sebelum ini mereka mengutuk keras kepimpinan parti Barisan Nasional, tetapi sebenarnya kemajuan lebih mudah dicapai oleh kepimpinan Barisan Nasional.

Last skali, renung-renungkan ayat ini...."apabila diberi kuasa kepada yang bukan bangsa "Melayu, kuasa akan membuatkan bangsa Melayu akan jatuh"

0 comments:

  © Blogger templates 'Neuronic' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP