Thursday, July 9, 2009

Berhati-hati memelih pemimpin anda

Seharusnya rakyat berhati-hati sebelum membuat keputusan. Tidak membuat keputusan dengan keadaan yang terburu-buru dan terdesak. Kaji dahulu sejarah pemimpin Islam sebenar.

Dalam keadaan yang bercelaru ini. Ada juga pemimpin yang sudah talam dua muka. Berpura-pura baik dihadapan orang ramai tetapi beliau sebenarnya mempunyai agenda sendiri untuk menjatuhkan negara. Mencari lubang-lubang mana yang boleh digali untuk menjatuhkan sesebuah negara itu.

Selalunya orang ini yang berhasratuntuk menjatuhkan negara akan mencari tipu helah yang akhirnya akan memakan diri sendiri dengan menabur Fitnah dan lain-lain. Sekali gus menjadikan apa yang dibuat olehnya oerfect. Dia tidak pernah salah dalam apa jua yang dilakukannya. Seperti mana yang anda dapat lihat keatas Dato' Sri Anwar Ibrahim. Yang berlagak seperti mahu menjadikan dirinya yang terbaik. Supaya orang dapat lihat, segala perbuatannya sempurna. Adakah sebenarnya beliau sendiri tidak terlibat dengan liwat, rasuah, politik wang dan lain-lain. Mustahil! Beliau sebenarnya juga terlibat dengan semua perkara diatas. Tetapi, atas kebijaksanaan yang bodoh itu beliau tidak memberitahu apa perkara buruk yang beliau lelakukan. Mecari helah apabila hendak berdepan dengan masalah. Penuh dengan helah. Nak bosan saya mendengarnya.

Maaf kerana menunding jari kepada seseorang. tetapi ini sudah rialiti.

Kalau kita lihat di UMNO juga tidak lari dengan masalah peribadi sesetangah pemimpin. Tetapi, atas kebijaksanaan. Pemimipin yang telah menyalahgunakan kuasa dipecat. Seperti mana yang pernah dilakukan oleh Tan Sri Isa Abdul Samad. Seorang menteri, yang telah menyalahgunakan kuasa beliau.

Tidak di Pakatan Pembangkang. mereka menyelindungi apa kesalahan mereka sesama mereka. Tidak menghebahkan kepada orang lain. Persoalan sekarang ini. Adakah parti pembangkang sempurna? Mereka lagi tidak sempurna

Perjuangkan sesuatu sebenarnya atas kepentingan diri sendiri. Bukan kepentingan orang lain. Itulah kebanyakkan pemimpin tertinggi Pakatan Pemgbangkang. Memperjuangkan sesuatu bukan kerana mereka hendak membela rakyat, tetapi hanya untuk mendapatkan sokongan rakyat. Adakah sokongan rakyat itu telah/boleh menjamin kesejahteraan anda.

Jika kita tengok berita, di neger-negeri yang diperintah oleh Pakatan Pembangkang. Penuh dengan masalah, ada yang terpaksa ditukarkan semula kerana mereka itu telah menyalahgunakan kuasa mereka dengan keadaan yang melampau. Memberi hak tanah kepada bukan pemilik hak, tetapi kerana ucapan terima kasih dia sendiri kepada orang itu.

Huh....

Rakyat harus sedar tentang apa yang berlaku, permainan politik pakatan pembangkang memang memutihkan mata anda untuk menyokong mereka. Tetapi, mereka telah membuktikan bahawa mereka mempunyai kepentingan peribadi untuk mentadbir negara

0 comments:

  © Blogger templates 'Neuronic' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP